ویزای نوع C در واقع ویزای کوتاه ‌مدت برای سفر به حوزه شنگن است و فرد مجاز است در طول زمانی که هنگام دریافت این نوع ویزا مشخص می‌شود، برای اهدافی نظیر گردشگری، رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی و بازدید از اقوام در کشورهای عضو اتحادیه شنگن اقامت داشته باشد. ویزای نوع C  خود بسته به اهداف سفر و شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • ویزای سینگل شنگن یا ویزای یک بار ورود
  • ویزای دوبار ورود شنگن
  • ویزای مولتیپل شنگن یا ویزای چند بار ورود
  • ویزای سینگل شنگن(Single-entry) تنها برای یک ‌بار ورود به یکی از کشورهای حوزه شینگن اعتبار دارد و به‌ محض خروج از محدوده شنگن، اعتبار ویزای شما فارغ از این که مدت‌ زمان آن به پایان رسیده یا نه، منقضی خواهد شد. بدیهی است که جابجایی بین کشورهای عضو پیمان شنگندر این نوع ویزا، مشکلی ندارد.

    معمولا ویزای سینگل شنگن بر روی برچسب ویزا با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود: ” Number of Entries 1 ”

  • ویزای دوبار ورود شنگن در بسیاری از موارد شرایط و الزاماتی مشابه با ویزای یک ‌بار ورود دارد با این تفاوت که فرد دارنده این ویزا اجازه دارد در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشوری در ناحیه شنگن وارد شود. البته شرایط و محدودیت‌های زمانی نیز برای این فرصت ۲ بار ورود وجود دارد.

    معمولا ویزای دوبار ورود و یا Double شنگن بر روی برچسب ویزا با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود:   Number of Entries 2 “”

  • ویزای مولتی شنگن یا (Multiple-entry) به فرد اجازه می‌دهد بدون محدودیت و به دفعات وارد یکی از کشورهای حوزه شنگن شده و آن را ترک کند. تنها محدودیت ویزای مولتی شنگن به بازه زمانی آن باز می‌گردد. بدان معنی که این ویزا اقامت و تردد در منطقه شنگن را به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال جواز خواهد داد. این محدودیت زمانی ۹۰ روزه به ‌محض ورود دارنده ویزای مولتی شنگن به هریک از کشورهای این حوزه محاسبه خواهد شد.

    معمولا ویزای مولتی، مالتی و یا همان چندبار ورود شنگن بر روی برچسب ویزا با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود: Number of Entries MULT